Berkira-kira apa patut dibeli dengan duit gaji yang masuk semalam 6:33 PM

Semalam masuk gaji tapi saya agak musykil apa yang patut saya belanjakan. Saya tak boley membazir kerana saya sekarang sudah ada komitmen. Komitmen apa? Hahaha..

Saya berkira-kira. Apa priority saya? Dalam otak saya, saya perlukan handbag(handbeg sy dah kene cilok ngn mak), kasut(raser nyer tak perlu lagik kot sebab ader 2 pasang kasut leh pakai gi keje), baju keje(haih malas nak beli kemeja sebab perut buncit, tak lawo pakai kemeja, mgkn carik baju kurung), handphone(blackberry or iphone?) dan kamera. Kamera tu, saya simpan dulu la sebab kakak sepupu saya dah beli kamera pink baru yg sangat comel. So, saya leh delete kamera dalam items-to-buy list.

Sebelum saya beli what-i-want-to-buy items, saya kene beli what-i-need-to-buy items first. Hurmmm, macam banyak jer barang2 nak kene di listkan. Facial wash, detergent, toothpaste. Saya pikir2 nak beli kat mydin sebab akak saya kata barang kat mydin murah2. Bukan saya tak nak pegi Mydin tp sy tak suka suasana Mydin, macam ramai Bangla ngn Indon jer kat sana. Ramai satu hal. So, tgk la mcm mana. Kalo ader kekuatan, saya gi Mydin. Kalo tak, sy beli kat Guardian, leh dapat kumpul stamp. Leh saya sedekahkan kepada kakak saya.

Saya rasa, saya nak buat list dulu. So, harap2 saya berjaya buat list ikut keperluan saya, bukan kemahuan yg di dorong nafsu yang membuak2.

Salam. ;)

2 comments:

RiaNa said...

owhhh..shopping ajer di guardian..hehe...pastu..gaji tu jangan lupa li kan starbucks...jco donuts and bla bla bla..kalu nak li kan aqil baju lagi pun apa salahnyer..hahahahahahahaha

Dulcinea said...

cehh.. perbelanjaan demi kesenangan mama Aqil.. parah la guey..

Post a Comment